I. Definicje
W niniejszym Regulaminie zawarto następujące definicje:
k.c. - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku ze zm.- Kodeks cywilny;
Klient - podmiot dokonujący zakupu towaru od CITRON
BTL, będący przedsiębiorcą w rozumieniu Ustawy o swobodzie działalności
gospodarczej z dnia 2 lipca 2004r i ustawy Kodeks Cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 roku.
CITRON - CITRON BTL Magdalena Owczarska
Regulamin - niniejszy regulamin.
Umowa - zasady kupna/sprzedaży towarów oferowanych
przez CITRON, do której stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 roku
- Kodeks cywilny
Zamówienie - złożone zamówienie na zasadach określonych Regulaminem
II. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów CITRON. Określa on zasady nabywania towarów od CITRON i zasady składania zamówień; zasady płatności za zamówiony towar, zasady realizacji zamówień; zasady dostawy i odbioru towarów; informacje dotyczące gwarancji na towary; zasady składania i rozpatrywania reklamacji towarów.
III. Składanie zamówień
- Zamówienia przyjmowane są wyłącznie w formie maila na adres mailowy handlowców CITRON, podany na stronie www.citron.pl w zakładce „kontakt”. Przez ostateczne przyjęcie zamówienia rozumie się potwierdzenie jego przyjęcia przez pracownika działu handlowego firmy CITRON.
- Jeżeli Zamawiający zalega z płatnościami, CITRON rezerwuje sobie prawo wstrzymania przyjęć kolejnych zamówień przed uiszczeniem zaległych należności.
- Zakupiony przez Zamawiającego towar pozostaje własnością firmy CITRON, do momentu całkowitego uregulowania płatności za ten towar.
- Zamówienie nie może być anulowane w trakcie jego realizacji.
- Informacje zawarte w zamówieniu są wiążące dla stron od momentu wysłania zamówienia przez Klienta i potwierdzenia jego otrzymania przez CITRON. Z momentem złożenia zamówienia Klient akceptuje niniejszy Regulamin Zakupów.
IV. Zasady przyznawania limitu kupieckiego:
- Aby uzyskać limit kupiecki pomiędzy kontrahentami musi istnieć historia współpracy. Ubezpieczeniem objęci są klienci, którzy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zakupili w CiTRON towar i uregulowali należności nie później niż w ciągu 30 dni od upływu terminu płatności.
- Kontrahentom mogącym wykazać się pozytywną historią współpracy przysługuje limit kupiecki w wysokości 25000 PLN na okres 14 dni.
- Nie uregulowanie płatności w terminie rozpoczyna okres przed windykacyjny, który upływa 29 dnia od zapadnięcia terminu płatności.
- 30 dnia po terminie zapadnięcia wymagalności faktury
1. kontrahent zgłaszany jest do windykacji
2. kontrahent nie może dokonywać kolejnych zakupów w firmie CiTRON
V. Dostawa i odbiór
- Odbiór towaru możliwy jest w siedzibie CITRON.
- W pozostałych przypadkach towar dostarczany jest na adres wskazany przez klienta w zamówieniu.
VI. Ceny i metody płatności
- Ceny towarów podane są w Cenniku odpowiednim dla danej grupy produktów, a następnie potwierdzane przez pracownika działu handlowego firmy CiTRON. Cennik dostępny jest w strefie AR lub przesyłany, na prośbę Klienta, przez pracownika działu handlowego. Citron zastrzega sobie prawo do zmiany cen. Ceny z Cennika są cenami NETTO (bez VAT). Ceny nie zawierają kosztów przesyłek. Ceny te wiążą strony od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez CITRON i wpłacie zaliczki przez Klienta na poczet zamówienia /cena ta nie ulegnie zmianie po tym momencie/.
- Za datę zapłaty przelewem bankowym uznaje się datę zasilenia rachunku bankowego CITRON.
- Ze względu na zmieniające się kursy walut i ceny flasha cenniki są edytowane w każdy poniedziałek lub częściej.
W związku z tym prosimy o każdorazowe potwierdzanie cen w dniu złożenia zamówienia.
VII. Reklamacje i gwarancja
- Na zbywane towary CITRON udziela gwarancji na poniższe towary i okresy:
a) 24 miesiące - na Pamięci
b ) 12 miesięcy - na pozostałe urządzenia z oferty firmy CiTRON. - CITRON gwarantuje jakość towarów zgodną z ich przeznaczeniem i bez wad prawnych. Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji-w przypadku stwierdzenia wady towaru w powyższych terminach. W przypadku stwierdzenia wady fizycznej towaru przez odbiorcę Klienta - odbiorcy Klienta przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji towaru w terminach, o jakich mowa w tym punkcie umowy. Podstawą skorzystania z gwarancji jest faktura VAT i zachowanie terminów, o jakich mowa powyżej. Klient jest zobowiązany do informowania swoich odbiorców o warunkach gwarancji.
- CITRON rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki i odpowiednio: albo wymienia towar na nowy, albo naprawia albo odmawia uznania reklamacji za zasadną.
- Klient jest zobowiązany do użytkowania towaru zgodnie z instrukcjami producenta. Błędne użytkowanie, w tym uruchomienie, zwalnia CITRON z odpowiedzialności w ramach gwarancji.
- Uprawnienia wynikające z gwarancji nie wyłączają uprawnień wynikających z rękojmi za wady rzeczy, określonych w Kodeksie cywilnym.
- Złożenie reklamacji, w tym tylko co do części towaru, nie zwalnia Klienta z zapłaty za cały towar w terminie wskazanym w fakturze VAT.
- Otrzymanie reklamacji CITRON potwierdza mailowo i/lub telefonicznie na podane w zamówieniu dane kontaktowe.
- Reklamowany towar należy przesłać niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od wykrycia wady, na adres siedziby CITRON. Koszty przesyłki pokrywa Klient.
- CITRON rozpatruje reklamację, w miarę możliwości, niezwłocznie.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji CITRON koszty dostawy wolnego od wad towaru pokrywa CITRON.
Regulamin wchodzi w życie od dnia 1.03.2016.