I. Definicje


W niniejszym Regulaminie zawarto następujące definicje:
k.c. - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku ze zm.- Kodeks cywilny;
Klient - podmiot dokonujący zakupu towaru od CITRON BTL, będący przedsiębiorcą w rozumieniu Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej  z dnia 2 lipca 2004r i ustawy Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku.
CITRON - CITRON BTL Magdalena Owczarska
Regulamin - niniejszy regulamin.
Umowa - zasady kupna/sprzedaży towarów oferowanych przez CITRON, do której stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny
Zamówienie - złożone zamówienie na zasadach określonych Regulaminem


II. Postanowienia ogólne


Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów CITRON. Określa on zasady nabywania towarów od CITRON i zasady składania zamówień; zasady płatności za zamówiony towar, zasady realizacji zamówień; zasady dostawy i odbioru towarów; informacje dotyczące gwarancji na towary; zasady składania i rozpatrywania reklamacji towarów.


III. Składanie zamówień


  1. Zamówienia przyjmowane są wyłącznie w formie maila na adres mailowy handlowców CITRON, podany na stronie www.citron.pl w zakładce „kontakt”. Przez ostateczne przyjęcie zamówienia rozumie się potwierdzenie jego przyjęcia przez pracownika działu handlowego firmy CITRON.
  2. Jeżeli Zamawiający zalega z płatnościami,  CITRON rezerwuje sobie prawo wstrzymania przyjęć kolejnych zamówień przed uiszczeniem zaległych należności.
  3. Zakupiony przez Zamawiającego towar pozostaje własnością firmy CITRON, do momentu całkowitego uregulowania płatności za ten towar.
  4. Zamówienie nie może być anulowane w trakcie jego realizacji.
  5. Informacje zawarte w zamówieniu są wiążące dla stron od momentu wysłania zamówienia przez Klienta i potwierdzenia jego otrzymania przez CITRON. Z momentem złożenia zamówienia Klient akceptuje niniejszy Regulamin Zakupów.


IV. Dostawa i odbiór


  1. Odbiór towaru możliwy jest w siedzibie CITRON.
  2. W pozostałych przypadkach towar dostarczany jest na adres wskazany przez klienta w zamówieniu.


V. Ceny i metody płatności


  1. Ceny towarów podane są w Cenniku odpowiednim dla danej grupy produktów, a następnie potwierdzane przez pracownika działu handlowego firmy CiTRON. Cennik dostępny jest w strefie AR lub przesyłany, na prośbę Klienta, przez pracownika działu handlowego. Citron zastrzega  sobie prawo do zmiany cen. Ceny z Cennika są cenami NETTO (bez VAT). Ceny nie zawierają kosztów przesyłek. Ceny te wiążą strony od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez CITRON i wpłacie zaliczki przez Klienta na poczet zamówienia /cena ta nie ulegnie zmianie po tym momencie/.
  2. Za datę zapłaty przelewem bankowym uznaje się datę zasilenia rachunku bankowego CITRON.
  3. Ze względu na zmieniające się kursy walut i ceny flasha cenniki są edytowane w każdy poniedziałek lub częściej.
    W związku z tym prosimy o każdorazowe potwierdzanie cen w dniu złożenia zamówienia.


VI. Reklamacje i gwarancja


      1. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest otrzymanie przez CiTRON formularza reklamacyjnego.


2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną, która polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia;

b) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

c) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

 

3. Sprzedawca odpowiada za:

a) niezgodność towaru z zamówieniem w zakresie ilości towaru, rodzaju, koloru, znakowania tylko w przypadku jego stwierdzenia w terminie 7 dni od dostarczenia towaru do Klienta

b) niezgodność towaru z zamówieniem, w zakresie niepoprawnego działania, w przypadku jej stwierdzenia przed upływem 12 miesięcy od wydania tego towaru Klientowi, o ile nie wskazano inaczej.

 

4. Reklamacja winna być złożona za pomocą formularza reklamacyjnego i wysłana mailem na adres opiekuna handlowego.

 

5. W przypadku, gdy zakupiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem, Kupujący jest uprawniony do żądania naprawy towaru. W przypadku, gdyby naprawa nie była możliwa lub gdyby wiązała się ze utrudnieniami lub nadmiernymi kosztami (o czym decyduje Sprzedający), Kupującemu przysługuje prawo do wymiany wadliwego towaru na wolny od wad.

 

6. W przypadku, gdy naprawa i wymiana Towaru nie są możliwe, lub wiążą się ze utrudnieniami lub nadmiernymi kosztami (o czym decyduje Sprzedający), Kupujący jest uprawniony (według wyboru Sprzedawcy) do obniżenia ceny Towaru lub do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

7. Jeżeli wadliwa jest tylko część zakupionych przez Kupującego towarów, reklamacji podlega tylko towar wadliwy.

 

8. Kupujący jest zobowiązany odesłać na adres wskazany w Formularzu reklamacyjnym wadliwy Towar na swój koszt. W przypadku reklamowania tylko części zamówionego Towaru, Kupujący odsyła tylko tę część Towaru, której dotyczy reklamacja. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek wysłanych przez Kupującego za pobraniem.

 

9. W przypadku próby reklamacji Towaru niewadliwego lub niepodlegającego gwarancji, Kupujący może zostać obciążony kosztami związanymi z weryfikacją i złożeniem reklamacji poniesionymi przez Sprzedającego.

 

10. Zgłoszenie reklamacji nie wpływa na obowiązek uiszczenia terminowo płatności ceny zgodnie z Fakturą Sprzedaży.

 

11. Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu wad towaru tylko do wysokości jego wartości.

 

12. Klient może odstąpić od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie, przy czym ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady – art. 560 k.c.

 

13. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie 7dni, od momentu otrzymania prze CiTRON GROUP wadliwego towaru.

 

14. W przypadku konieczności weryfikacji przedmiotu reklamacji u podwykonawcy termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu.

 

15. Sprzedawca jest  zobowiązany – na swój koszt – wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji Klient może uzyskać wskazówki, dzwoniąc pod numer telefonu +48 22 839 49 45 (połączenie płatne).

 Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest otrzymanie przez CiTRON formularza reklamacyjnego.


Regulamin wchodzi w życie od dnia 06.06.2023r